Firma Sawex Foods, właściciel znanych marek spożywczych (m.in. Sotto, Britta, Halina), powierzyła nam zadanie stworzenia nowej marki. Projekt zakładał kreację nazwy, strategii brandu oraz koncepcji systemu opakowań całej gamy zdrowych, bezglutenowych produktów spożywczych stworzonych z myślą o osobach chorujących na celiakię, z nietolerancją glutenu lub świadomie eliminujących gluten z diety.
Pod nazwą Ocelio, stworzyliśmy brand dla wysokojakościowych, bezglutenowych mieszanek mąk do ciast i pizzy, napojów roślinnych, musli owsianych, batonów superfoods raw i batonów proteinowych oraz innych produktów o unikalnej recepturze.
W naszej strategii postawiliśmy na podkreślenie naturalności i graficzne odwołania do tradycyjnych receptur. W myśleniu graficznym sięgnęliśmy po inspiracje dwoma silnymi trendami w packagingu: stylu vintage i do designu opartego na impaktowej typografii.
Na opakowaniach, zamiast zdjęć, pojawiły się ryciny i ilustracje, które w połączeniu z wyrazistą typografią mocno wpisują się w estetykę retro. Zależało nam na zbudowaniu brandu, który zdecydowanie wyróżni się na półce. Zdecydowaliśmy się na przełamanie konwencji poprzez wprowadzenie charakterystycznego skosu w projekcie opakowania. Koncepcja ta nawiązuje do przekreślenia w powszechnie używanej ikonie Gluten Free.
Tak podzielone wizualnie na pół opakowania zyskały swoją własną, brandową tożsamość.
Górna, biała część opakowania poświęcona jest ekspozycji brandu Ocelio wraz z wyraźnym podkreśleniem bezglutenowości marki poprzez deskryptor umieszczony na kolorowej apli.
W dolnej części opakowania zaplanowaliśmy miejsce na deskryptory i najważniejsze informacje produktowe, które zaprojektowaliśmy jako czytelną tabelę. Dzięki temu, konsument jest w stanie błyskawicznie odszukać wszystkie poszukiwane treści.