WYZWANIE:
Firma Tikkurila, właściciel marki Jedynka, to jeden z głównych graczy na polskim i środkowoeuropejskim rynku farb z poziomem sprzedaży w wysokości 582,4 mln € w roku 2017 oraz poziom udziału w rynku polskim powyżej 12%*.
Źródło. Rynekfarb. pl
Celem redesignu Jedynki – istotnego brandu w portfolio firmy – było odświeżenie identyfikacji marki i produktu oraz dostosowanie ich do najnowszych trendów rynkowych i aktualnych oczekiwań konsumentów.
ROZWIĄZANIE:
DESIGN THINKINGKierując się metodologią „design thinking”, opracowaliśmy strategiczne założenia projektowe, które towarzyszyły nam w całym procesie rebrandingu oraz redesignu opakowań marki Jedynka. Fazie koncepcyjnej przyświecała myśl, że Jedynka to brand mainstreamowy, a zarazem niezwykle ważny w porfolio producenta. Obraliśmy więc ewolucyjną drogę zmian, które wprowadzaliśmy w poszanowaniu aktualnego związku konsumenta z marką, jej rozpoznawalności i silnej pozycji na rynku.
USEREXPERIENCE
Główną osią projektu stało się unowocześnienie logotypu oraz poprawa czytelności opakowań zgodnie z ideą „user experience”.
W efekcie uzyskaliśmy lekki, czytelny i nowoczesny logotyp, który mocno akcentuje obecność marki w świecie kolorów, osadzając produkt w percepcji konsumenta w odpowiedniej kategorii. Dzięki stworzeniu nowej architektury brandu, uporządkowaliśmy system opakowań, a sama marka zyskała nowy subbrand – „deco & protect” – dedykowany produktom z walorami ochronnymi i dekoracyjnymi dla różnych powierzchni. Opracowane przez nas rozwiązanie ułatwia intuicyjną nawigację po benefitach produktu, jego kategorii i przeznaczeniu – przy jednoczesnym zaakcentowaniu wizerunku nowoczesnego produktu o wysokiej jakości. Przejrzystość, czytelność, łatwość w nawigacji – to główne efekty zmian w projekcie opakowań Jedynki.