Firma Vobro jest polską firmą rodzinną, obecną na polskim rynku słodyczy już od prawie 30 lat. Vobro specjalizuje się w produkcji słodyczy czekoladowych, gdzie głównym obszarem działalności jest segment pralin – pakowanych najczęściej w standardowe kartoniki (potocznie nazywane bombonierkami). W związku z nową strategią, koncentrującą się na podniesieniu innowacyjności, firma zdecydowała się na unowocześnienie identyfikacji wizualnej marki parasolowej jak też i poszczególnych swoich produktów.
W wyniku wygranego przetargu SaltPepper Brand Design przygotowało nowy logotyp wraz z księgą znaku.
Celem zmian było podniesienie jakości, innowacyjności, wiarygodności oraz podkreślenie charakteru branży w jakiej działa firma.
Lifting logotypu Vobro polegał na nadaniu znaczenia elipsie, która wcześniej była czytana raczej jako figura geometryczna. Jej nowa interpretacja ma nasuwać skojarzenia z czekoladową praliną. Dynamiczne, zanikające łuki nawiązują do lejącej się czekolady. Dodatkowo płynnie łączą się z typografią, która przez to dodatkowo buduje obrazek praliny. Może być interpretowana jako jej dekoracja lub też tajemnicza zawartość (nadzienie). Złoty kolor podkreśla szlachetny wyrób. Nowoczesna typografia oraz dynamiczny kształt znaku mają mówić o charakterze marki – innowacja, wysoka jakość.
Logotyp występuje w dwóch wariantach kolorystycznych – brązowy dla produktów z segmentu mainstream oraz złoty w segmencie produktów premium. Zabieg ten pozwala na prostą i przejrzystą nawigację w portfolio produktów.